Dokładamy najwyższej staranności przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych. Wdrożyliśmy adekwatne środki techniczne i organizacyjne, żebyście czuli się bezpiecznie korzystając z funkcjonalności systemu rezerwacji terminów czarteru jachtów, dostępnego w domenie TenJacht.pl. Zapewniamy wszystkich Klientów – rezerwujących czarter jachtów przez nasz System, oraz Armatorów – udostępniających w Systemie oferty czarteru jachtów, o zgodnym z prawem przetwarzaniu Waszych danych osobowych. Poniżej - w ramach Polityki Prywatności - zamieściliśmy szczegółowe informacje dotyczące celu i sposobu przetwarzania tych danych.
Administrator Twoich danych osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest firma: Czarter.info sp. z o.o. KRS: 0000851166, NIP: 9522207897. REGON: 38658769300000, [email protected]; tel. 507 988 976
W zakresie przetwarzania danych osobowych można kontaktować się z Administratorem pisemnie na podany wyżej adres, jak również za pośrednictwem poczty e-mail: [email protected].
Informacje o przetwarzaniu Twoich danych osobowych przez Administratora
Administrator przetwarza dane osobowe Armatorów, Klientów oraz osób działających w ich imieniu (pełnomocników, reprezentantów, osób do kontaktu i osób odpowiedzialnych za współpracę z Administratorem) oraz innych osób korzystających z funkcjonalności systemu rezerwacji terminów czarteru jachtów, w następujący sposób:
- Realizacja umowy współpracy zawartej pomiędzy Administratorem a Armatorem – w celu wykonania usług rezerwacyjnych poprzez System, przetwarzane są dane wskazane w formularzu rejestracyjnym i umowie. Podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO.
- Rejestracja profilu Klienta w Systemie – dane Klienta oraz jego przedstawicieli przetwarzane są na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). Zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność przetwarzania przed jej cofnięciem.
- Dokonanie przez Klienta rezerwacji – dane dotyczące Klienta oraz zaliczek przetwarzane są w celu realizacji rezerwacji (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Marketing bezpośredni produktów własnych i usług – dane wykorzystywane są na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), którą można cofnąć w dowolnym momencie. Dotyczy to także komunikacji elektronicznej.
- Cele analityczne i statystyczne – dane analizowane są dla poprawy jakości usług i bezpieczeństwa na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Wykonanie obowiązków prawnych – dane przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami (art. 6 ust. 1 lit. c) i f) RODO).
- Obrona przed roszczeniami – dane są przechowywane w celu dochodzenia roszczeń oraz obrony interesów Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Informacje o przekazywaniu Twoich danych osobowych przez Administratora
Dane Klienta oraz osób działających w jego imieniu mogą być udostępnione Armatorom w celu rezerwacji jachtów i w związku z przyjęciem w imieniu Armatora uiszczonej przez Klienta zaliczki, na podstawie zawartej z Armatorem umowy czarteru. Relacja gospodarcza Administratora z Armatorem gwarantuje bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych Klienta oraz osób działających w jego imieniu.
Dane osobowe Armatora oraz osób działających w jego imieniu mogą być udostępnione Klientowi w celu dokonania rejestracji zawarcia umowy czarteru, a także w związku z przyjęciem przez Administratora w imieniu Armatora uiszczonej przez Klienta zaliczki.
W wypadku marketingu oferowanych produktów i usług własnych Administratora, dane osobowe Klienta i Armatora zostaną udostępnione podmiotom, za pomocą których wykonywany jest marketing produktów własnych i usług.
Jeżeli Klient będzie dokonywał płatności online za pomocą systemu pośrednika w płatnościach online, jego dane osobowe oraz osób działających w jego imieniu zostaną udostępnione temu pośrednikowi.
Dane osobowe Armatora i Klienta oraz osób działających w ich imieniu zostaną także udostępnione dostawcom usług i rozwiązań informatycznych i telekomunikacyjnych działających na zlecenie Administratora, a także firmom księgowym, prawnym i konsultingowym oraz innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Administratora (przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych z Administratorem).
Dane osobowe Armatora i Klienta oraz osób działających w ich imieniu mogą być również udostępniane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa np. organom ścigania, sądom.
Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych Armatora i Klienta oraz osób działających w ich imieniu do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Informacje o okresie przechowywania danych osobowych przez Administratora
Administrator przechowuje dane osobowe Klienta i Armatora oraz osób działających w ich imieniu przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne dla osiągnięcia celów przetwarzania, chyba że zgodnie z prawem jest wymagane lub dozwolone przechowywanie danych przez dłuższy okres czasu. W szczególności Administrator będzie przechowywał Twoje dane:
- w odniesieniu do Armatora – dla celów prowadzenia profilu Armatora – do momentu rezygnacji z prowadzenia profilu lub zakończenia świadczenia usługi przez Administratora. Okres ten może ulec przedłużeniu o okres przedawnienia roszczeń określony w przepisach prawa, jeśli przetwarzanie tych danych będzie niezbędne w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń, a także w celu ewentualnej obrony przed takimi roszczeniami;
- w odniesieniu do Klienta – dla celów prowadzenia profilu Klienta – do momentu rezygnacji z prowadzenia profilu. Okres ten może ulec przedłużeniu o okres przedawnienia roszczeń określony w przepisach prawa, jeśli przetwarzanie tych danych będzie niezbędne w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń, a także w celu ewentualnej obrony przed takimi roszczeniami;
- w odniesieniu do Klienta – dla celów dokonania przez Klienta rezerwacji lub związanych z przyjęciem w imieniu Armatora uiszczonej przez Klienta zaliczki – przez okres wykonania ww. czynności, a także okres obowiązywania umowy czarteru, zawartej pomiędzy Klientem a Armatorem, przy czym okres ten może ulec przedłużeniu o okres przedawnienia roszczeń określony w przepisach prawa, jeśli przetwarzanie tych danych będzie niezbędne w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń, a także w celu obrony przed takimi roszczeniami;
- dla celów związanych z marketingiem bezpośrednim – do momentu wycofania zgody na otrzymywanie informacji lub zakończenia świadczenia tej usługi bądź oferowania produktu przez Administratora;
- dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. na cele analityczne i statystyczne w celu polepszenia jakości usług świadczonych przez Administratora – przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jednakże nie dłużej niż przez okres 60 miesięcy, liczony od momentu zebrania danych osobowych;
- dla celów marketingu produktów i usług własnych – do momentu wycofania zgody na otrzymywanie informacji lub zakończenia świadczenia tej usługi bądź oferowania produktu przez Administratora;
- dla celów wywiązania się przez Administratora z obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz jego prawnie uzasadnionych interesów – przez okres wynikający z takich przepisów, w szczególności prawa podatkowego, to jest przez 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku związanego z zawartą z Armatorem umową;
- dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – przez okres przedawnienia roszczeń.
Twoje uprawnienia dotyczące danych osobowych
Wszelkie prawa przysługujące na gruncie przepisów o przetwarzaniu i ochronie danych osobowych osobie, której dane dotyczą, mogą zostać zrealizowane poprzez przesłanie żądania realizacji praw w formie pisemnej na adres prowadzenia działalności gospodarczej przez Administratora lub drogą e-mail na adres: [email protected]
-
Prawo dostępu do danych
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo uzyskać informację o tym, czy Administrator przetwarza jego dane, jeśli powyższe następuje, ma prawo dostępu do swoich danych osobowych.
- Osoba, której dane dotyczą, może uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania jego danych osobowych albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą, na mocy RODO, w tym o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o tym, czy dane osobowe są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- Osoba, której dane dotyczą, może uzyskać kopię swoich danych osobowych.
-
Prawo do cofnięcia zgody
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzieliła w ramach funkcjonalności Systemu.
- Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.
- Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
- Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla osoby, której dane dotyczą, żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Administrator może świadczyć jedynie na podstawie wyrażonej zgody.
-
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jej danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Administrator przetwarza jej dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i usług Administratora, prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Systemu oraz ułatwienie korzystania z Systemu, a także badanie satysfakcji.
- Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie jej danych osobowych, w tym profilowania w tych celach.
- Jeżeli sprzeciw osoby, której dane dotyczą, okaże się zasadny i Administrator nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe tej osoby zostaną usunięte, wobec przetwarzania których osoba ta wniosła sprzeciw.
-
Prawo do bycia zapomnianym
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub wybranych danych osobowych.
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli: dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane; wycofała określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jej zgodę; wniosła sprzeciw wobec wykorzystywania jej danych w celach marketingowych; dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem; dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu Administrator podlega; dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
- Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przez roszczeniami, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Administratora czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru rezerwacji, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń.
-
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jej danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług. Administrator nie będzie też wysyłał komunikatów marketingowych.
- Prawo to przysługuje m.in. w razie: kwestionowania poprawności danych (na czas ich sprawdzenia, max 10 dni); niezgodności przetwarzania z prawem przy żądaniu ograniczenia zamiast usunięcia; zbędności danych dla celu, dla którego zostały zebrane; wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania – do momentu rozstrzygnięcia, czy interes osoby przeważa nad interesem Administratora.
-
Prawo do sprostowania danych
- Osoba ma prawo żądać niezwłocznego sprostowania nieprawidłowych danych oraz ich uzupełnienia – również poprzez złożenie oświadczenia na adres e-mail lub adres prowadzenia działalności Administratora.
-
Prawo do przenoszenia danych
- Osoba może otrzymać swoje dane osobowe i przesłać je do innego administratora lub zażądać, by Administrator zrobił to bezpośrednio – jeśli to technicznie możliwe. Dane będą przesłane w formacie xls. Osoba może też złożyć skargę do Prezesa UODO, jeśli uzna, że doszło do naruszenia przepisów RODO.
W sytuacji wystąpienia przez osobę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie nie później niż w ciągu miesiąca. W przypadku wyjątków – w ciągu maksymalnie 3 miesięcy z uprzednim poinformowaniem.
Osoba, której dane dotyczą, może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania jej danych osobowych oraz realizacji swoich praw.
Wymóg podania danych osobowych
Podanie niepełnych lub nieprawidłowych danych przez Klienta uniemożliwia finalizację rezerwacji. Analogicznie – błędne dane Armatora mogą uniemożliwić publikację Ofert i przyjęcie Zaliczki.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany (w tym profilowania) na podstawie przetwarzanych danych osobowych.
Pliki cookies
- Administrator stosuje pliki cookies – dane informatyczne, zwykle tekstowe, przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika. Zawierają nazwę strony, czas przechowywania oraz unikalny numer.
-
Cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron do preferencji użytkownika, w tym rozpoznania urządzenia i dostosowania wyświetlania;
- tworzenia statystyk o korzystaniu ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
- Stosujemy cookies sesyjne (tymczasowe, do momentu opuszczenia strony) i stałe (do czasu wygaśnięcia lub ręcznego usunięcia).
-
Stosowane rodzaje cookies:
- niezbędne do uwierzytelniania i korzystania z usług Serwisu;
- zapewniające bezpieczeństwo;
- wydajnościowe – zbierające informacje o sposobie korzystania;
- funkcjonalne – zapamiętujące ustawienia użytkownika;
- reklamowe – dostosowujące reklamy do zainteresowań użytkownika.
- Domyślnie przeglądarki zezwalają na cookies. Możesz zmienić ustawienia, by je blokować lub informować o ich użyciu.
- Ograniczenie stosowania cookies może wpłynąć na działanie niektórych funkcjonalności strony.
- Cookies mogą być wykorzystywane również przez współpracujących z Administratorem reklamodawców oraz partnerów.